Vítejte na mém blogu!

Červenec 2010

Historická tramvaj - II.verze

27. července 2010 v 19:39 | Daniel Schubert |  Dopravní prostředky
První a hlavní úkol z fóra www.kostky.org byl zbavit tramvaj nudlovitosti, což si myslím, že se podařilo jen částečně. Dost "nudlovitě" bohužel tramvaji škodí i přední okno pouze 4 study široké.
Pro neznalé: U vlaků a tramvají 6studů (=6kostek) širokých je většinou ten problém, že model je příliš dlouhý a zároveň úzký. Takže se pak takovým modelům někdy říká nudle Tento problém se dá většinou vyřešit snížením modelu. I u první verze této tramvaje je nudlovitost bohužel očividná.
Změny na nové verzi:
1) Jak jsem již uvedl výše, zbavil jsem tramvaji určitým způsobem tvaru nudle. Když jsem zkoušel tramvaj snížit ještě víc byť i jen o jednu jedinou placku, tak už byl problém se zachováním interiéru tramvaje, usazením oken v přední části i s uschováním drátů do podlahy tramvaje. Proto se už k dalšímu snižování moc nepřikláním.
2) Číslo na střeše bude připevněno magnetem a ne lepící páskou jako doteď. Píšu bude, protože tak malý magnet jsem ještě neměl čas sehnat. Nápad, že by se magnetem mohlo číslo ke střeše připevnit a bylo by to vkusnější a pro "legopuristy" přijatelnější, měl jako první uživatel z kostek Adamko. Avšak kostka s číslem by byla více uprostřed hladké střechy a ne na straně jako ve skutečnosti, proto jsem zachoval užití lepící pásky. Potom se však přidal uživatel z kostek Diidy a ten společně s miniaturním neodymovým magnetem z čočky DVD vypalovačky přichycení kostky s číslem vyřešil úplně.
Fotky s Diidyho konečným řešením:
Diidyho řešení z kostek 1
Diidyho řešení z kostek 2
Dodatek pro neznalé: Legopuristé jsou sběratelé či stavitelé lega, kteří absolutně nesnesou jakékoliv lepení, vrtání, barvení či jiné poškozování kostek.
3) V podvozku je motorek, takže tramvaj se bude moct prohánět městem po starých poctivých 9V kolejích.
4) Prosvětlil jsem přední i zadní světlo tramvaje. Přidal jsem klasickou legokostku s diodou propojenou s motorkem. Takže tramvaj samozřejmě svítí jen, když jezdí. Dráty vedoucí od motorku ke světlům se mi podařilo uschovat pod podlahu tramvaje, takže interiér byl zachován skoro v původní podobě.
1.FOTO:
Historická tramvaj - II.verze 1
2.FOTO:
Historická tramvaj - II.verze 2
3.FOTO:
Historická tramvaj - II.verze 3
4. a 5. FOTO: Ukázka uschování drátu vedoucího ke světlům pod podlahou.
Historická tramvaj - II.verze 4
Historická tramvaj - II.verze 5

DarkElfí univerzita

25. července 2010 v 23:16 | Daniel Schubert |  Stavby z Darkelfa
Jako druhou stavbu jsem vybral DarkElfí univerzitu. Vybírám nyní z počátku lehčí stavby, které rychle postavím a ty komplikovanější "pecky" si nechám na později.
Funkce stavby:
Tuto stavbu mohou stavět a používat pouze Temní Elfové. Každé kolo se 20% jednotek druhého stupně přemění (vyškolí) na magické jednotky třetího stupně. Jiným rasám to nefunguje!
Výhoda stavby je, že hráč může postavit levnější útočné jednotky druhého stupně a ty se mu díky této stavbě vpodstatě přeškolí na dražší 3.stupeň. 2.jednotka Temných Elfů Šermíř stojí totiž 50zlatých a 10many, ale třetí stupeň zaklínač stojí 60zlatých a 10many. Tím už se nám ukazuje dle mého názoru i nevýhoda této stavby. Ušetří se totiž jen 10zlatých za jednoho vojáka. Dále se také musí pro druhý stupeň vojáků postavit Cech války za 3000 zlatých a jednotky začínají postupně vydělávat manu až se teprve přeškolí. S naverbováním třetího stupně jen o 10zl dražsím máte výdělek many ihned i když jim musíte postavit naopak Cech magie stojící 3500zlatých. K tomu ještě musíte platit i za koupi této DarkElfí univerzity a to je dalších 1000zl. A to dříve tato stavba stála ještě mnohem víc zlatých a snad i 100many. Nepříliš praktické užití této stavby je však jen můj názor.
Další pozitiva: Pokud přecejen Temní elfové naverbují druhý stupeň vojska, ať už pro rychlejší rozjezd na mapě či je použijí v nějakém konfliktu s jiným hráčem, tak je pak po ukončení války nemusejí zbytečně propouštět a mohou je "předělat" na třetí stupeň. Dá se tím i za jediný den zvýšit obrana země. Nepřítel počítá při útoku na Temného elfa s malou obranou druhého stupně (pouze 3) a najednou druhý den kulí zrak, když mu útok na jasně slabou zemi neprojde 3.stupeň má obranu 5.
1.FOTO: Nejlépe zvětšený obrázek DarkElfí univerzity.
DarkElfí univerzita 1
2., 3. a 4.FOTO: Univerzita z lega.
DarkElfí univerzita 2
DarkElfí univerzita 3
DarkElfí univerzita 4
5. a 6.FOTO: Zde jsem jen chtěl ukázat, z jakých zbytků stavím, když je většina kostek v jiných a cennějších stavbách. Dokonce jsem musel jako podložku použít boční část silnice.
DarkElfí univerzita 5
DarkElfí univerzita 6

Vstup do Parku - I.část

24. července 2010 v 15:02 | Daniel Schubert |  Domy, hrady a jiné stavby
Při vytváření scény s tramvají jsem měl k dispozici 5 modular buildings, které zatím byly vydány(Market Street, Green Grocer, Café Corner, Fire brigade a Grand Emporium). Grand Emporium, Café Corner a Market street jsem dal do 3 rohů a do toho 4. rohu jsem vytvořil vstup do parku. Nazval jsem to první částí, protože v tomto stavění se nelze zastavit a nepokračovat
Trochu jsem se inspiroval Grand Emporiem, proto je nad vstup dán nápis "Park" vytvořený z kostek. Bílá lampa napravo v 1.fotce je poslední bílou lampou, kterou mám zvlášť k dispozici z Town planu, takže jako u každé Modular building nesmí chybět ani zde.
Park 1
2.FOTO: Pohled na Park zhora
Park 2
3.FOTO: Obrazec z kachliček na chodníku. Vybral jsem jako obrazec na chodník tento strom, který bude i v dalších částech parku užíván celkem často.
Park 3
4.FOTO: Bližší pohled na plot
Park 4
5.FOTO: Turista si fotografuje sochu vojáka.
Park 5
6.FOTO: Socha v kašně
Park 6
7.FOTO: Bližší pohled na fotografujícího turistu vpravo. Pracovník parku nalevo odstraňuje květinu, která nemá v chodníku co dělat. Stromům jsem dal hnědý podklad, který znázorňuje, že povrch je pěkně upravený mulčovací kůrou.
Park 7
8.FOTO: Bližší pohled na pracovníka parku
Park 8
9.FOTO: Mladý pár procházející se parkem
Park 9

Historická tramvaj - I.verze

19. července 2010 v 20:23 | Daniel Schubert |  Dopravní prostředky
Díky akci Lugbulk jsem mohl dlaždičkami schovat prašce vlakových kolejí a tak koleje pro vlak nyní vypadají ve městě jako koleje pro tramvaj. S tím se však vytváří potřeba po tramvaji, která by mohla v Legocity jezdit a proto jsem se rozhodl pro vytvoření tohoto díla. Ostatně nedávno jsem se jel až do Prahy jednou takovou tramvají projet.
Je zajímavé, že Lego.com snad ještě nikdy nevytvořilo tramvaj, která by se normálně v obchodě dala koupit a přitom jsou tramvaje tak častým dopravním prostředkem a v legoměstech, obzvláště na výstavách, vypadají tak hezky.
Tato tramvaj je zatím I.verze. Pro označení I.vezre jsem se rozhodl po tom, co mě bohužel právě při vkládání fotek do článku napadla ještě drobná vylepšení, hlavně v kabině s "volantem", který leží jen tak na přední desce. Navíc tramvaj bude už brzy čelit velké kritice na kostky.org a proto snad dostanu na vylepšení i nějaké rady... myšleno v dobrém
Zde jsou fotky reálné fotky tramvaje:
Historická tramva - úvod 1
Historická tramvaj - úvod 2
Zdroj fotografií reálné tramvaje:
Fotky historické tramvaje z lega:
Historická tramvaj 1
Historická tramvaj 2
Historická tramvaj 3
Historická tramvaj 4
Tato fotka měla příbližit přední část tramvaje a ukázat nárazníky a spřáhlo. Vrchní část se světlem však spíše příblížila neduhy
Historická tramvaj 5
Interiér tramvaje:
Historická tramvaj 6
Historická tramvaj 7
Historická tramvaj 8

Tržiště

16. července 2010 v 22:44 | Daniel Schubert |  Stavby z Darkelfa
Funkce:
Tržiště je jedna z důležitých staveb v online internetové hře Darkelf. Jedno tržiště v zemi umožňuje dvakrát během dne obchodovat. Podle hracího dne v lize můžete na tržišti koupit nebo prodat určitý počet many. Tento počet se každý den zvyšuje. Někdy může dojít k tomu, že se úplně mana hráči v lize na tržišti vykoupí, takže se zas čeká než ji jiný hráč začne prodávat.
Vzhled staveb v DE je poměrně jednoduchý a proto mi hlavně jeho kostkovaný vzhled vyhovoval při jeho stavbě.
Zde je nejlépe přiblížený obrázek tržiště:
DE tržiště 1
Zde jsou 2 fotky tržiště z lega:
DE tržiště 2
DE tržiště 3

Podpůrné goa´uldské osvětlení chodeb v mateřských lodích a základnách

9. července 2010 v 16:05 | Daniel Schubert |  Stargate
Hlavní osvětlení chodeb je většinou zařízeno nějakým větším osvětlením ze stropu, proto jsem tyto lampičky umístěné na stěnách chodeb nazval jen jako podpůrné osvětlení. Tyto jakési lampičky mají tvar hlavy hada(kobry zřejmě), což také naráží na skutečný vzhled Goa´uldů, protože ti také vypadají jako hadi a parazitují v našich tělech, která ovládají. Nás berou pouze jako hostitele a otroky. S čím větším charismem se člověk v goa´uldech ovládané oblasti narodí, tím spíš se z něj stane v budoucnu hostitel.
Toto osvětlení se skládá z lopaty a průhledné žluté kostky, která je k lopatě přilepena průhlednou lepící páskou. Nic skutečněji vypadajícího mě ve figovém měřítku nenapadlo. Lopata je pak "zapíchnuta" do kloubové technik kostky.
Fotka ze seriálu:
Goauldské osvětlení
Legovarianta osvětlení:
goaldské osvětlení 2
goaldské osvětlení 3
Rozložená lampička z lega:
goaldské osvětlení 4

Apophis

9. července 2010 v 14:15 | Daniel Schubert |  Stargate
Apophis (čti Apofis) se v Stargate SG1 objevuje už v prvním díle. Právě díky jeho příchodu na planetu Tauri (=planeta Země) se rozběhl celý program Stargate a vpodstatě i fenomén Stargate jako seriál. Apophis patří mezi vládce soustavy a proto s ním lidé z planety Země měli velké problémy i když Apophis s nimi také SG-1 mu vždy zavařila na špatné časy. Proto po asi 1 roce Apophis vyslal k Tauri 2 své mateřské lodě, které mu však SG-1 díky své infiltraci na jejich palubu zničila. Tohoto oslabení Apophise pak využili vládcové soustavy, hlavně Her-ur a Sokar. Sokar po krátké bitvě Apophise zajal a do nekonečna mučil a když ho měl dost, tak jej poslal na měsíc jménem Neitu u své mateřské planety, jehož povrch je prakticky celý posetý sopkami a řekami lávy. Proto se mu říká peklo a Sokar je zárověň ztělesněním ďábla narozdíl od jiných vládců, kteří představují různé bohy. Zde se Apophis také setkal s týmem SG-1. Od nich získal nějaké informace a ty využil, aby si získal přízeň Sokara. Tok´ra Martuf, spojenec Tau´ri, však Apophisovi poskytl špatné informace a Apophis, který byl pozván díky novým informacím na loď Sokara, jen se štěstím z této lodě utekl teleportačními kruhy. To mu přineslo další štěstí, protože plán SGC a Tokrů byl zničit měsíc Neitu a tím i zabít Sokara. To se stalo a Apophis převzal celou armáda a flotilu Sokara a stal se tak nejmocnějším vládcem soustavy.
Když vlastnil nyní tak velkou flotilu, potřeboval pro ovládnutí galaxie ještě alespoň jednoho silného spojencem a tím byl Her-ur s druhou nejsilnější armádou. Spojenectví mezi nimi však zmařil opět slavný tým SG-1 společně s Tok´ry, ovšem nepočítali se zamaskovanou flotilou Apophisových hataků a díky nim Apophis okamžitě zničil mateřskou loď Her-ura na mírovém setkání, což mu otevřelo cestu k moci i nad Her-urovými silami. Od této chvíle už měl Apophis takovou flotilu a armádu, která neměla v galaxii ještě obdoby. Už jen Sokarovi síly samotné mohly porazit všechny vládce soustavy
Proto Tauri a Tok´rové vymysleli plán na zničení Apophisovy flotily pomocí výbuchu slunce u jedné pouštní planety. Plán vyšel až na to, že při úťeku hyperprostorem se loď Tauri dostala do vzdálené galaxie, ze které by návrat trval přes 100let a společně s nimi se podařilo před výbuchem slunce útéct i Apophisovy se svou nadměrně velkou mateřskou lodí. Tu však musel Apophis opustit, když byl v této vzdálené galaxii napaden replikátory. Pomocí lsti s Teal'cem se infiltroval na mateřskou loď Tauri, avšak byl s nimi i jeden replikátor a ten způsobil zkázu i této loi. Když se snažil tým SG-1 z této lodě uniknout, zničil i brzdící motory a Apophis zemřel na palube po nárazu do planety.
Zde je fotka Apophise ze seriálu. Na pravém oku zakrývá stále ani sargofágem nedoléčené zranění po Sokarově mučení. Druhá fotka je napodobenina Apophise z lega. Zranění na oku jsem dokreslil lihovou fiksou. Kostka není zničená! Fiksa jde lehce setřít

Fotka ze Apophise seriálu:
Apophis1
Lego Apophis:
Lego Apophis

Nové komiksové studio Stargate

8. července 2010 v 17:35 | Daniel Schubert |  Stargate
Minulý komiks skončil trochu předčasně a proto se teď po delší odmlce pouštím do pokračování, avšak v novém designu. Po akci, která se nazývá Lugbulk, kdy může sběratel Lega objednat kostky doslova po tisících z Legofactory, jsem udělal v řídící místnosti mateřské lodi Hatak mnohá vylepšení.

Starý design místnosti:
Komiks č.1
Nový design místnosti:
Nový design 1
V této fotce jsem trochu přiblížil schody k božskému trůnu. Celý portál bylo potřeba o jednu placku vyvýšit, aby pod něj dlaždice mohli zajíždět a podlaha tak vypadala jednotně.
Nový design 2
Zde je srovnání nového(vlevo) a starého(vpravo) sloupu. Je jasně vidět kvalitativní rozdíl. Použil jsem k jeho stavbě tmavě šedé jedničky s bočním studem a k těm vždy přidal žlutou placku 1x2 se studem uprostřed. Žlutých placek 1x2 bez studů mám bohužel málo, ale i ty se studem uprostřed podle mě vypadají na sloupu zajímavě.
Nový design 3()